Löneförhandling

Japp idag fick jag tag på chefen där jag ska jobba i sommar. I anställningsbeviset visade att jag ska få samma lön som förra sommaren. Ringde och frågade om jag kunde få lite mer i lön än förra sommaren eftersom jag redan jobbat en sommar hos dem. Han svara så glatt jag har inte en aning om vad du hade i lön förra året???, men han skulle kolla upp det och återkomma i morgon. Så vi får väl se vad jag får för vursting lön :) nämde även att jag var SÅ tacksam för att jag får jobba hur mycket jag vill så jag slipper ta studielån :). Dessutom hade de pratat om mej på någon form av möte som han kom ifrån. Han frågade när jag skulle börjat för han skulle skriva in det i nått dokument...bra koll! men det är nog för att jag är deras enda sommarjobbare :) Japp de har aldrig haft någon sommarjobbare förr, och nu kan de inte vara utan mej (joba där förra året)

En fråga, varför är man alltid så J*vla nervös när man ska prata med chefen? När jag prade med honom förra sommaren de tre första gångerna visste jag inte att han var chef utan att det var någon på personalavdelningen....jag hörde aldrig riktigt vad han hette, och när jag väl hörde det och berättade det för Andreas ( jobbar inom samma koncern) sa han att : Men han är ju chef där du ska jobba !!! AH hjälp vad har jag sagt?????*ångest* men jag har ju bara vart mej själv, å det är väl bra???

Snart sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0