Har hon inga pengar?

När jag har praktik så har jag med mig egen mat för att äta på luchen tillsammans med barnen. Detta har lett till nyfikenhet hos barnen vilken mat jag har med mig varje gång. De tycker det är orättvist eftersom jag har hemlagad mat som en flicka uttryckte sig, eftersom maten på dagis inte är god.
Idag så frågade en pojke 4år en av pedagogerna varför Emma har egen mat med sig. Pedagogen svarar att det är för att hon måste betala för maten vi äter. Efter ca fem sekunder tystnad säger han HAR HON INGA PENGAR? Jo svara pedagogen men det blir billigare att ha med sig egen mat. Men verkligen såg hur han funderade på hur detta gick ihop sig...........

Visst skulle det vara skönt att slippa matlåda varje dag, men när barnen bara typ äter makaroner när det är köttfärssås så är det något som är fel????




Nu ska jag ringa chefen på mitt sommar jobb, ska förhandla till mig högre lön. Jag menar inte ska jag väl ha samma lön som förra året? Ett år äldre och mkt klokare + mer erfarenhet!
Sen var det något info möte i Linköping som jag inte vill gå på! Ja menar jag kan ju allt från förra året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0