Tiden går fort när man har roligt!

Jag då ska vi se vart vi är i kalendern då!

Midsommar spenderades på landet, fint vänder, god mat, trevligt sällskap. Var borta vid Ängelholm på midsommar, sedan på kvällen fest hos oss. Lördagen var det varmt å skönt, dock inget dopp i vattnet.

På söndagen skulle Rikard, Andreas lillebror fisk lite, fast igentligen ville han bli lie brun när han stod på brygga :). Helt plötsligt kommer han uppspringandes å säger att han har fått en j*vla stor fisk! Okej, jag behöver något att lägga den i säger R. Ta en hink föreslår A. Då visar det sig att fisken är FÖR STOR för att få plats i en hink. Det blev en plastlåda istället. Väl nere på bryggan ligger en av grannarna rakt över fiskent och ligger typ på fisken. Han hade desutom simmat över tarmen för att han såg att R behövde hjälp. Sagt och gjort så var Gäddan död. Vikt omkring 6-8 kg trodde Kjella. Har aldrig i hela mitt liv sett en så stor gädda. Å ful var den med! Kul att R lyckades få upp den. Å det var verkligen gamelgäddan!



Grannars håv gick sönder, inte så konstigt kanske?


Stort huvud!


Sen har jag bara jobbat under veckan. Köpte tre nya kampfiskar i torsdags, samt fem nya växter.

I går lördag var jag och A på Skansen och Vasa museét. Mycket trevligt, dock lite varmt ca 30grader fast inne på museét var det riktigt kallt å skönt, å det är inte mkt kallare idag. Vi åkte till Klarsjön för att svalka oss bland alla barnfamiljer som hamna omkring oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0