Vilken tur att mina tre påstående ang. kamphanen var fel!

 

 

Andreas ringde mej när jag var i skolan å berätta att det är fullt med yngel i akvariet!!! Kunde knappt tro mina öron! Fick väldigt bråttom hem kan jag lova!

 

Väl hemma har jag spanat på dessa små krabater som är SÅ söta å väldigt många, hoppas att några överlever.

Ja jag vet, man ser dem knappt, men om man tittar noga ser man små svarta prickar.

 

Pappa fisken är riktigt duktig med att hjälpa de yngel som ”ramlar” ned upp till ytan. Ynglen kan endast simma lodrätt än så längre! Ser hur roligt som helst ut! Detta ledde till att jag var tvungen att ringa mina experter på Norrköpings akvarier för att höra vad jag ska mata bäbisarna med. Har läst flera olika matvarianter på nätet, men känner att djuraffären är det kortet jag litar mest på. De är oerhört kunniga det är jag evigt tacksam för!

Mat till bäbisarna! Den till vänster ska mats med först, sen nr två till höger!

 

Jag fick väldigt många goda råd! Skriver de här så att jag inte glömmer och till er som blir sugna på att göra detta själva!! Maten till vänster på kortet ska matas med 2 droppar i tio dagar från och med söndag(gärna 5 eller fler ggr per dag, DETTA ÄR ETT HELTIDSJOBB!) eller när de är frisimmande, ta bort hanen om ett dygn. Byt lite vatten innan matning, samt sänk vatten nivån för det är inte säkert att bäbisarna orkar simma upp till yta om det är för djup i akvariet. Mata sedan med det andra fodret (till höger på bilden) samma matupplägg som ovan, men mata med båda sorterna då bäbisarna växter olika samt att man ska vänja in dem på annat foder. Kort och gott en hel del för mej att komma ihåg! Sen när de börjar växa måste jag fundera på hur jag ska lösa allt. En sak är säker, jag får INTE ha något mer akvarium!

Snart mat sen ska jag å mamma till HC, Östergötland största köpcentrum som har invigning samt öppet till 23 idag. Får väl se om man hittar nått kul!

 

Kram så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0