Mer yngel, men av en annan sort

Japp! Här är yngelfödandet i full gång. När jag gick förbi vårt 240l liters såg jag denna lilla å en till

Ser du ynglet?

Så här ser det ut på ena kortsidan. Det finns längst upp vid det vågräta röret en ingång till baksidan.


Mal yngel med andra ord! Hur kul som helst. Tyvärr för jag inte tag i dem, men har de klarat sig så här än så länge eftersom de var ca 1 cm får de vara kvar! Någon mat hittar de tydligen!

Annars så växter kampygln mycket sakta, men gud vad många det är!!Man kan så några otydliga små prickar på kortet!

Ser mest ut som smuts i vatten, men de små prickarna är yngel!

Nu till stads biblioteket sen köpa ny växter till 240l

Kram i solen och 15 grader varm *härligt*

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Vad kul med Malyngel! Jag håller tummarna för att dina kampisar ska överleva.

2010-04-27 @ 18:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0