Det händer saker men ändå inte

i mitt lilla akvarie med kampfiskar. I söndags så släppte jag över min andra hane + hona ( i yngelkassae)eftersom den snyggaste kamphanen inte fatta vad han skulle göra!

Han fatta inte vad man skulle göra med en hona i närheten :(

I måndagsmorse hade honon tagit sej hur yngelkassen (fråga mej inte HUR) och till min förvåning började de omfamna varandra samt att honan släppte ägg som hanen slavist tog upp till sitt ynka skumbo.
Parningsdax

Jag skulle iväg till min biotop å Andreas (min sambo) fick vara fiskvakt för att sedan ta ut honan när parningsakten var över. Detta klarade Andreas utmärkt, trotts han tycker att vi har för många akvarier. Å jag skyller på att eftersom Andreas är allergisk så är det detta jag får pyssla med!
Väl tillbaka om kampfiskarna! Äggen ska kläckas inom 24 till 30 timmar, nu sitter jag här å INGET har hänt! Kan beror på tre saker tror jag 1: kamphanen har inte befruktat äggen 2: Skumboet håller på att försvinna 3: Han är en jävligt dålig pappa. Ja vi får väl se vad som händer, får väl prova en gång till annars längre fram, dels för att hanen kan behöva vila upp sig, men jag tar en annan hona då tror jag.

Väl på min bioptop hade jag mycket roligt som att följa efter en ekorre för att få en bild, detta blev reultatet. När jag sedan är ute på ängen håller jag på att snubbla över denna orm som ligger och solar sig. Fick först lite panik, och sedan snabbt fram med kameran och dokumentera!

En huggorm som jag hittade på min biotop



Ekorren som jag följde efter, som satte sej sedan så snyggt!

Över till nästa djur, Hästar. Jag har ägt en häst vid namn Kakan, som jag var tvungen att sälja när jag började plugga, men hon finns kvar i min närhet där jag bor. Var med Agge, en kvinna som jag hjälper på tävlingar mm å i går skulle vi åka på tömkörnings kurs. Andreas som inte fattar mycket av hästvärlden ( jo endel) trodde vi skulle TÖM KÖRA Agges bil på bensin, ja så kul tyckte han det var! Inte nog med detta så fyllde Agges häst år igår. Denna häst har många namn som Spöket och Gullan, inte världen enklaste häst men go är hon!

Kärt barn har många namn!


Idag har jag jobbat på min favvo förskola, de är bara för duktiga och pedagogiska. Där vill jag jobba när jag e klar!. Var med ut i skogen under 4 timmar i regn och snö, men mysigt var det.

Nu är jag helt slut, ska iväg och träffa liten bäbis ikväll, Andreas barndoms kompis har fått barn, hans sambo alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0