Änn så länge

händer det inte något alls hos mina kampsfiar, tyvärr. Hanen spänner upp sig och visar sin bästa sidan, men det är ju ett skumbo han ska bygga ju! Honan spänner upp sig och visar intresse, men de får inte mötas förrens karln har bygget ett skumbo. Jag ska ge honom ett par dagar till, sen får vi se vad jag gör. Jag har en till kamphane (tror jag) i mitt 240 l, kanske byter eller hittar på något annat kul.

Visar sig från sin bästa sida!

Idag hade jag littraturseminare på förmiddagen, sen gick jag och Andreas en promenad med Dexter ( Andreas klasskompis hund) som vi lånar ibland, bara för att jag tycker att det är så mycket roligare att gå när man har med sig en hund! Glömde tyvärr kameran, får bli kort en annan dag.

Sen dess har jag suttit och försökt att artbestämma olika mossor och lavar som finns i min biotop. Blir helt knäpp! De mossor jag har tagit med mig hem liknar ju knappt någon i boken! Men några lyckades jag finna namn på, typ blåslav och väggmossa!

Ett träd som kramas finns i min biotop


Vacker natur som snart får mer grön färg


En j*vla massa aspträd och blad finns det gott om


Stor vattenpöl finns i biotopen

Nu ska vi tvätta, alltid lika roligt och städa båda akvarierna eftersom det inte blev gjort i söndags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0